innotic, nie chcę Ci w głowie mącić, ale jedyne słuszne światła dzienne do OI to okrągłe :twisted:
światła dzienne O1
Zwiń
X
-
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
-
-
Może ktoś wstawić fotki O1 przed liftem z ledami (bo stoję przed dylematem paski czy okrągłe) nie chodzi mi o szpan tylko o wygodę bo w starym aucie miałem drl i już nawyk pozostał że czasem zdarza mi się jechać bez świateł:P Chciałbym zobaczyć czy to wygląda w miarę sensownie (bo czasem wychodzi taka wiocha że ....) jak nie to będę coś kombinował z włącznikiem i halogenami (mam wstawione xenony ) więc w sumie efekt podobny do drl ledowych a nie szpecący auta ale pozostaje kwestia przepisów.
Dziś sprawdzałem i TFL mostek z NL i jest git ładnie halogeny świecą i nie musiałem szpecić auta chińskimi wynalazkami.Jeszcze tylko dopracować muszę (jakiś włącznik itp) by na zimę nie obciążać akumulatora.A co myślicie o czymś takimh3led świeciło by to jako tako?Czy raczej szkoda kasy bo światło będzie za słabe a tym bardziej że halogeny walą w dół i lpeiej pozostać przy xenonach.Było : Skoda Favorit1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Jest: Fiat Panda 1.1 PB
Skoda Octavia I 1.8T LPG
Komentarz
-
-
vulture30, Myślę, że nie powinno być żadnego problemu z tym.
Podłączaj śmiało, jak koledzy mostkują przeciwmgłowe i nic się nie dzieje, to te 0,5A nic nie zrobiKażdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
ja jestem przekonany do świateł firmy Osram LIGHT@DAY
filmik z montażem w O1 https://www.youtube.com/watch?v=bEEsiIsjVSM
Może i prostokątne czy tam płaskie trochę nie pasuje do Czeszki ale sa ta jedyne i słuszne światła do jazdy dziennej.
Na wiosnę będę na takich smigał
Komentarz
-
-
paluch#, Co do filmiku...
1. Podłączenie do włącznika- ja bym zrobił to swoim sposobem.
2. Nie przeciągałbym tego (prawdopodobnie przez uszczelkę od linki) bo w późniejszym czasie może pojawić się woda :wink:Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
400zł to sporo. Ja też zamierzam podłączyć prostokątne ale z NSSC za 150zł. Boję się, że z okrągłymi byłoby dużuo rzeźbienia żeby to ładnie wyglądało wokół lampy.
dominik9420,
A przez co proponujesz przeciągnąc kabel? Nie zagladałem tam jeszcz i nie wiem czy są tam w ściance jakieś przepusty.
Komentarz
-
-
Proponuję lampy dzienne philipsa. Bardzo ładnie się spisują. Mam ponad rok czasu,przeżyły zimę,zero zaparowań,przeciekania wody do środka. Ładnie też świecą. Podłączenie jest banalnie proste. Dwa kable od centralki podłączasz do akumulatora, a trzeci do pozycji lampy przedniej. Żadnych kabli nie trzeba ciągnąć do środka. Są trochę droższe od tych NSSC, ale wart są tej kasy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez vulture30400zł to sporo. Ja też zamierzam podłączyć prostokątne ale z NSSC
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wodanZamieszczone przez vulture30400zł to sporo. Ja też zamierzam podłączyć prostokątne ale z NSSC
Model DRL 507HP
Może ważna też jest kwestia montażu. Tak żeby woda na nich nie stała i nie ściekała np. ze zderzaka.
Komentarz
-
-
Posiadam O2 przed FL.
Jednak jestem wśród ludzi, którym nie podobają się przytoczone w linku światełka do jazdy dziennej. To nie to co w audi.
7W i widoczność niezadowalająca pomijając estetykę.
Jest inna możliwość.
Ponieważ w poprzednim moim aucie (Fabia1) H7 wymieniałem średnio 3-4 w roku, to od dawna chciałem coś zrobić.
Zatem przedstawiam pomysł do krytyki.
Mała płytka montowana bezpośrednio do H7 a do niej wtyczka ze świateł.
1. funkcja podstawowa --> po podaniu napięcia na żarówkę tranzystor podaje PWM-em napięcie na H7 zapewniając softstart -- powoduje to "nieśmiertelność" żarówki
2. funkcja 2 --> ograniczanie napięcia do 12V - polepszenie "nieśmiertelności" H7
3. funkcja 3 (w O2 można włączyć w sterowniku (DRL w pozycji 0)) --> niezbędne jest podanie "+" z żarówki pozycyjnej na płytkę; gdy przełączy się z pozycji 1 na 2 w czasie np. 2-5sek, to załączą się światła do jazdy dziennej - połowa napięcia na H7; gdy przełączy się od razu 0-1-2 lub z 1-2 w czasie > 5sek, to włączą się światła H7 normalnie (światła mijania)
Minusem tego rozwiązania jest brak świecenia w pozycji 0. Plusem jest możliwość szybkiego demontażu.
Profesjonalne DRL LEDowe pobierają ~1-2A - to nie są takie chińskie linijeczki z 6 lub 8 diodami LED.
Testowana H7 na 100% pobierała około 4,5-4,8A, na 60% pobierała 2,5-2,7A (zależnie od napięcia 12-13V).
Komentarz
-
-
Dziękuję za szybką odpowiedź.
Jednak głównym celem tej płytki jest ochrona H7 - softstart - tak jak można było wyczytać z mojego postu(2 tygodnie temu wymieniałem moją OSRAM standard na taką samą nową (pierwszy raz w O2)). Stąd powrót do mojego pomysłu. Myślałem, że jak w O2 najpierw włączają się DRL a potem przełącza się szybko na mijania, to ochroni to włókno żarówki).
W O2 dokodowałem sobie od razu po zakupie DRL - co zresztą pisałem (w funkcji 3).
Podanie napięcia z postojówki na tą PCB i dodanie tej funkcji do procka nie podroży kosztu urządzenia (prócz przewodu).
Kilku moich bliskich znajomych ma O1 i pomyślałem, że to może być dobry pomysł. A jak się sprawdzi, to można zainwestować w jakieś lepsze H7.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaPosiadam O2 przed FL.
Komentarz
-
-
:shock:
Z całym szacunkiem - proszę czytać ze zrozumieniem.
Pisałem przecież, że mi się nie podobają takie linijeczki diodowe.
Szpeci zarówno O2 jak i O1, która mi się równie bardzo podoba.
Mój szwagier ma ostatnią O1 TOUR i głownie przez niego pomyślałem o tej dodatkowej funkcji jaką jest zmniejszanie napięcia na żarówce H7 przez modulację szerokości impulsów napięcia zasilania (teraz to już chyba jasne : )
Jednak najważniejszą funkcją tej PCB byłby softstart - czyli poprzez PWM zmiana napięcia zasilania H7 by rozjaśniać ją delikatnie - zamiast skoku prądu przepływającego przez włókno H7.
Jak wiadomo włókno takie ma około 1 oma na starcie - więc skokowo może popłynąć prąd >10A, który po kilkudziesięciu razach (może nawet kilkuset) zabije żarówkę. Z pewnością producenci żarówek zadbali o to by tych włączeń była odpowiednia ilość.
Ponieważ O1 i O2 mają dość stabilną instalację elektryczną a dodatkowo O2 ma DRL w pozycji 0, to myślałem że żaróweczki wytrzymają długo...
Jednak tak nie jest.
Czy takie rozjaśnianie żarówki ją naprawdę ochroni? Mam takie przekonanie - jeśli tak nie jest, to proszę napisać.
Ja tu nie chcę sprzedawać lub/i zarabiać na takich płytkach. Tym bardziej, że koszt to około 10-12zł na żarówkę. Koszt OSRAM standard to 23zł w markecie (w zwykłych sklepach 48-50zł).
[ Dodano: Pon 09 Gru, 13 12:15 ]
piotrek_os - wcześniej miałem fabię 1,9TDI i po puszczeniu sprzęgła rwała do przodu. O2 1,6 z gazem - lekka górka i muszę zaciągnąć ręczny i tak ruszać --> więc zakodowałem tryb skandynawski.
[ Dodano: Pon 09 Gru, 13 12:24 ]
Jeszcze jedno dodam.
DRL mogą być realizowane jedynie za pomocą świateł świecących w górę - np. drogowych - i tak to powinno być robione. Przykład audi, skoda up...
Takie są przepisy/fakty.
DRL za pomocą świateł mijania to nadużycie i omijanie prawa - pewnie nikt się nie doczepi...
Jednak przy 60% świecą ładnie i w dzień ciężko udowodnić, że się jedzie na dziennych - chyba, że się wyłączy pozycyjne.
[ Dodano: Pon 09 Gru, 13 13:35 ]
Może się jednak trochę myliłem. Myślałem,że w tym temacie prawo UE jest nadrzędne ale chyba nie i dopuszcza się używanie low beam (świateł mijania) jako DRL.
Na wikipedii napisali,że w PL jest wymagana jazda na światłach mijania (z normalną lub zredukowaną mocą) cały rok, a przy autach od lutego 2011r. decyduje prawo naszego kraju - co wyklucza stosowanie linijek diodowych....?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RaPosiadam O2 przed FL.
Jednak jestem wśród ludzi, którym nie podobają się przytoczone w linku światełka do jazdy dziennej. To nie to co w audi.
7W i widoczność niezadowalająca pomijając estetykę.
NSSC 507HP są widoczne tak samo jak tez z Audi. W noc z bliska wręcz rażą. Ciągną 11W.
Estetyka to rzecz gustu. Nie ma co dyskutować.
Komentarz
-
-
Ja również posiadam światła do jazdy dziennej w swojej O1, nie chciałem montować ich w zderzaku więc kupiłem sobie takie okrągłe i wpasowałem je w lampy zamiast atrap halogenów
Ponad rok jazdy, przegląd za mną i jest dobrzeroboty więcej niż w przypadku DRL'ów w zderzaku, ale wykonalne
Te zdjęcia z tamtej zimy są, ale lampy się nie zmieniły
Komentarz
-
-
Dzięki
Montaż zaczynamy od wycięcia kółka zaznaczonego na czerwono z tyłu lampy:
Jest to potrzebne gdyż za tym plastikiem są 3 śruby od atrapy halogenu ( chyba, że ktoś już ma halogeny w lampie to ma czarne przekręcane zaślepki, obchodzi się bez cięcia)
Odkręcamy 3 śrubki od zaślepki i wyciągamy ją z lampy.
Ja wycinałem dziurę multi-szlifierką, dobrze się nią operowało i obeszło się bez problemow
Następnym etapem jest rozklejenie szkła lampy od obudowy, Ja w tym celu posłużyłem się opalarką i 2 śrubokrętami płaskimi, jeden mniejszy, a drugi trochę większym. Po podgrzaniu kleju mniejszym odpychałem szkło od obudowy, a większy służył jako klin, zajmuje to trochę czasu ale w ten sposób ułatwiamy sobie pracę która czeka nas dalej.
Gdy szkło jest już oddzielone od obudowy przystępujemy do następnego kroku:
Jako że nasze DRL mają troszkę większą średnicę montażową niż dziura na halogeny, to musimy powiększyć otwór w lampieDRL'e mają 7cm, niedużo trzeba powiększyć by ładnie się zmieściło
Warto okryć sobie odbłyśnik ręcznikiem, ponieważ pył przykleja się wszędzie... potem można umyć klosz i odbłyśnik płynem do mycia szyb, nie zostają smugi, a i lampy przy okazji zyskują na świeżości, a my na lepszym oświetleniu drogi w nocy
Jak dobrze powiększymy otwór to ładnie wchodzą z oporem, potem z drugiej strony zaklejamy je klejem na gorąco do obudowy lampy i wtedy ładnie wszystko się trzyma
Tak wygląda dopasowany DRL do lampy
Gdy już umyjemy odbłyśnik i szkło lampy, to można składać wszystko w całość, stary klej usuwamy ze szkła i obudowy, dajemy sylikon na "rynienkę" w obudowie i łączymy szkło z obudowąZanosimy lampy do ciepłego pomieszczenia na 2h, tak by sylikon troszkę wysechł
Kabel wyprowadzamy na tył lampy i przyklejamy wcześniej wycięty dekielek z powrotem ( chyba, że ktoś chce wyciąć nowy to droga wolna)
Ja dodatkowo przeleciałem po całym dekielku sylikonem, wyrównałem i wygląda to tak:
Widać kostki do rozpinania, więc nie ma problemu z wyjęciem lampy
Tak zamontowałem automat:
A tak to świeci
Zgaszone
Jakby jakieś pytania były, to proszę pytać, bo mogłem czegoś nie powiedzieć
Komentarz
-
Komentarz